Vardag.

Jag jobbar väldigt mycket med mitt examensarbete just nu. Jag går ut i skogen, samlar prover, artbestämmer och håller på. Jag kan inte säga att det är jätteroligt alla gånger, men jag får ju motion i alla fall! Och resultatet blir förhoppningsvis bra. Jag har en liten arbetsplats också där jag fyller upp provrör med labbsprit, och en annan liten arbetsplats där jag kan artbestämma mina myror.

Det har blivit jackväder i Göteborg den senaste veckan också. Jag vill gärna vidhålla att det fortfarande faktiskt är sommar, men det blir ju mörkare och mörkare. Och kallare. Kanske får vi en varm brittsommar i september? Man kan alltid hoppas.

Nu har vår furminator kommit också och vi har med stor framgång lyckats kamma av katterna halva pälsen (känns det som). De är under invänjningsperiod just nu och vi kammar dem varannan dag, bara litegrann, så att de ska bli vana och så att deras hud inte ska bli irriterad. Bilden nedan är alltså på pälsen vi fick ihop första omgången. Det känns som att vi skulle kunna bygga en katt till av den!

 

 



Kommentarer
Postat av: Johanna

du sa att du ville få bort faffner längst upp när man går in på inläggen.

gå in i redigera kodmall och till häger finns en rullista där du kan ändra sida, välj inläggssidan och ta bort konen för bloggtitel, ser nog ut så här <h1><a href="${BlogUrl}">${BlogTitle}</a></h1>

hoppas det funkar! kram

2011-08-10 @ 17:36:44
Postat av: Alex

Åh tack så mycket! Ska se om det fixar sig nu då


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback