CSN... suck.

Nu har jag pratat med CSN för femhundrafyrtiofjärde gången, eftersom jag fortfarande inte har fått mitt studiemedel. Då berättar mannen i luren att jag minsann måste göra en studieförsäkran också! Okej, tänker jag och loggar in på CSNs hemsida.
"Lämna studieförsäkran" *klick*... *klick*... *klickklickklickklickkli...* Nehe.

Okej. Ringer upp CSN igen:
Jag: "hörru, det går ju inte att klicka på länken"!
CSN: "Nej, du måste skriva ut en blankett och få den påskriven av skolan"
Jag: "Men man brukar kunna göra försäkran på internet ju"?
CSN: "Nej du måste skriva ut blanketten och få den påskriven".
...
*dör litegrann*

Varför kan man inte ha att göra med CSN utan att få nervsammanbrott? Efter att ha skickat in femtioelva olika blanketter kan jag bara sluta mig till att:
1. CSN är djävulens påkomst - Kan tyckas vara ett självklart val då CSN skapar oreda i vardagen
2. CSN är egentligen en förening för garderobs-sadister - I CSNs telefonväxel får även den blygaste sadist leva ut sina fantasier genom att gång på gång svara "Du måste skicka in en blankett till". Att få andra människor att lida har aldrig varit så enkelt som nu!
3. CSN hatar helt enkelt alla studenter.

'nuff said.

Kommentarer
Postat av: Clara

Näääästan i klass med sadisterna på radiotjänst... :P

Postat av: Emil

Varför inte bara få sina pengar utan en massa krångel... pure evil!

2009-07-23 @ 15:18:18
URL: http://www.emillarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback