Frisk (nästan).

Fy tusan vilken vecka det har varit. Jag har nog inte haft influensan sedan jag var ganska liten, så det kom lite som en överaskning. Det känns väldigt tråkigt att jag missade hela första veckan i skolan, men en vän till mig har tagit alla viktiga papper och så, så det är väl no harm done antar jag :-) Just nu sitter jag och väntar på att de skall ringa upp från vårdcentralen. Har fått en halsinfektion efter influensan så jag ska dit och tigga antibiotika så att det går över fortare.

Sedan ska jag passa på att handla lite foods innan jag ska till skolan som börjar 13.00. Efter det så blir det fika med en vän och sen hem och titta igenom allt jag missade förra veckan. Fullt upp idag alltså! Men det känns bra ändå, när man vart totalt inaktiv en hel vecka.

09.39 - Uppdatering
För övrigt, det här är så sjukt roligt
http://www.kvp.se/nyheter/1.1444516/vaxlade-till-sig-danska-pengar-med-svenska-monopolsedlar
Monopolsedlar! Det är jätteroligt! Jag skrattade halvt ihjäl mig när jag såg rubriken :-p

På vårdcentralen har de en ny policy; att inte ge antibiotika för varenda liten halsinfektion, detta för att förhindra överanvändandet av antibiotika. Jag stödjer detta till fullo och knarkar ipren tills jag blir bättre. Hur som helst vinner jag ändå bara en dag eller två med antibiotikan så what the heck, jag klarar mig!

Kommentarer
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

Du vet vad mamma har sagt, varmt om huvud och fossingar, en liten wiskey, en empatisk man som pysslar om - då går det att uthärda influensa

(;-D). Mao, exakt beskrivning av din ömma fader......puss och kram gumman!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback