Lite dekadens/lite kultur.

God dag kamrater!
Det har snöat på ordentligt i natt såg jag när jag steg upp. Det är nästan, nästan ett snötäcke ute! Nästan. Jag vet inte riktigt hur man räknar på det där.  Det blir kanske några centimeter djupa fotspår när man går i den. Då räknas det nog som ett snötäcke. Väl?
Nå. Poängen var ändå att jag är missnöjd med detta. Bara det faktum att det snart är mars borde få vädergudarna att tänka om både en och två gånger innan de snöar ned över vår vackra stad! Dessutom blir spårvagnarna försenare, vilket är ett litet aber. Fast jag ska inte åka spårvagn idag. Oh well! Nej, det enda jag egentligen skall göra idag är att tvätta inför resan nästa vecka. Det är ju trevligt att ha rena kläder när man åker iväg, liksom.

Igår var jag och Jacob hos en vän i Linnéstan. Hon bor tillfälligt i sin fasters lägenhet, vilken är väldigt mysig. Jag älskar känslan av dekadens när man sitter på en tjock matta på golvet, med ett glas rödvin i handen och vacker musik i bakgrunden. Vi åkte hem runt tolvtiden efter en snabb visit på Burger King (det var så länge sedan jag åt snabbmat!).

Imorgon blir det världskulturmuséet! Som ni kanske minns så blev det inte av förra gången, men imorgon så. Vi skall träffa Jacobs mor på stan, luncha och sedan gå dit. Det skall bli hemskt trevligt!
Nu är det dags att leta mat. Kylskåpet, here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback