Det stora experimentet.

Jag befinner mig på det marina forskningscentret Kristineberg för tillfället! Vi har designat ett experiment för att se huruvida asexuella sjöstjärnor är bättre på att föryngra sig än vad sexuella är. Låter det inte pännande, så säg? ^^
Vi har vart i labbet sedan kl. 9.30 imorse och håller fortfarande på. Just nu är det väntetid i en timme medan cellvävnaderna fixeras i en metanol/ättikssyra-lösning. Sedan skall vi droppa cellerna på objektglas och låta det torka tills imorgon.

Det är roligt att faktiskt få göra lite riktig research :-) Forskaren vi har som handledare kan till och med använda detta i sitt eget arbete när vi är klara, eftersom det inte är gjort förr! Det ni.

Kan ni gissa vem det var som hittade på experimentet förresten? ;-D (det var jag!)

Kommentarer
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

Du får väl ta patent på experimentet hi, hi// stolt mamma

2009-02-26 @ 08:52:33
Postat av: Erika - Lider av Fetma, följ min kamp!

Tack! Den bloggen såg jag igår. Mycket inspirerande. Tack tack :)

Postat av: Jakob

Kaka till dig!

2009-03-02 @ 14:38:57
Postat av: Paxinum

Trevligt att du forskar! Det är en trevlig känsla att hålla på med sånt, men är det inte jobbigt att labba och tolka resultat och grejer?

2009-03-09 @ 11:35:08
URL: http://www.paxinum.se
Postat av: Anonym

@ Paxinum:

Nej, det var ett ganska kort skolarbete bara så så jobbigt var det inte :) däremot skoj!

2009-03-14 @ 19:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback