Ny dator!

Äntligen, äntligen har min nya dator landat här hemma! Som ni kanske (eller kanske inte) vet har jag ju haft mycket problem med min laptop som jag köpte vid den här tiden förra året. Grafikkortet och windows vista är inte direkt bästisar. Hur som helst har dagen spenderats med att bygga ihop denna fantastiska maskin som jag förstås fick hem i delar. Sedan fick jag  även låna en skärm av en vän. Den här skärmen är en klassisk från början av 2000-talet. Den dominerar hela rummet. När jag säger att den nästan är en meter lång så överdriver jag inte, faktiskt :-p

Så när jag skulle starta upp min maskin hände ingenting. Jag och jacob spenderade säkert en timme med att peta på småsladdar, vicka på plastbitar och fundera. Självklart var det den gigantiska skärmsladden som satt på fel ställe bara. Duuh :-p Sedan installerade jag windows och allt blev frid och freud!

Och så en bild som mina mer datorkunniga läsare kan dregla över! Kolla in den :p Fick dock ett Saphire-grafikkort istället för XFX men... det gör ingenting ;-D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack, dagen har varit bra. Nice med en ny dator. Jag har beställt en ny Dell med 12-tums skärm. Smidig att ha med sig i soffan.

Postat av: Clara

Nice! :D

2009-04-25 @ 23:10:38
URL: http://kingdomforaheart.se/
Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

kul med ny dator!

2009-04-27 @ 15:07:43
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback