Jobba på djurpark!

Idag var jag uppe på nordens ark och fixade klart med alla förberedelser inför kandidat-jobbet. Efter en snabb lunch tog vi en sväng genom parken och tittade på alla fina djur :-) jag fick många fina bilder av vargarna då hela flocken var framme! Ska lägga upp dem lite senare tänkte jag. Nästa vecka ska jag upp igen och hjälpa till med att bygga på hägnen som mina paddor ska vara i.

För de som inte vet ska jag göra ett examensarbete om Grönfläckig padda, där jag ska ta två populationer; en som är metamorfoserade (när de förändras från yngel- till padd-form) tidigt och en som är metamorfoserade lite senare. Dessa ska jag plantera ut i flera olika hägn och sedan ska jag titta på deras överlevnadsstatistik genom att fånga in dem, väga dem och fotografera dem (så att jag kan identifiera olika individer). Jag kommer ha minst 2000 ägg att jobba med så det blir... intensivt arbete :-p

Under tiden medan jag jobabr med detta så frågade jag om jag inte kan få jobba ideellt i själva djurparken också, och det fick jag så gärna! De har inte så mycket pengar att röra sig med tyvärr, men vad betyder pengar när man får jobba med det man tycker är roligt!? Det är en bra erfarenhet, jag får kontakter och det är bra att ha på CV:t. Dessutom nämnde min handledare att många av de som jobbar på nordens ark idag började med att jobba ideellt, och det låter ju ganska lovande inför framtiden. Självklart ska jag försöka få CSN för utökad studietid så jag får någon form av pengar. Hur som helst så får jag troligen guida, arbeta med djurvård och djurens inhägnader, leksaker/berikning för djuren och annat smått och gott. även lägerskolor (som jag faktiskt kan få betalt för).

Den här sommaren kommer att bli jätterolig! :-D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter otroligt roligt - alltså att jobba på Nordens Ark. Det andra du ska göra är väl mer tveksamt :)

Hans och jag måste verkligen försöka ta oss dit i sommar. Det finns väl någon golfbana i närheten eller...

Postat av: Alshammar - Style As Lifestyle

vilket kul jobb!

sv: tack cutie<3

2009-04-28 @ 17:08:26
URL: http://halshammar.se
Postat av: Josefine

Det låter jättekul, lycka till!

2009-05-05 @ 14:05:21
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: h

ska du inte ta och skriva snart ;D

2009-05-06 @ 19:47:55
URL: http://halshammar.se
Postat av: Aleks

haha, jodå ^^ Ska bara få lite inspiration!

2009-05-06 @ 23:26:26
URL: http://faffner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback