Patrick 1,5.

Jag och Jacob var på bio ikväll och såg den. Den var väldigt bra! En sådan film behövdes - den tar upp homoadoption och fördomar kring homosexualitet.
Jag har sedan tidig ålder fått lära mig att alla människor skall respekteras, oavsett kön, hudfärg, ålder eller sexuell läggning (tack för det mor och far!) så därför blir jag lite beklämd när man ser hur mycket fördomar det finns, särskilt kring homosexuella män. Jag vet inte vad som var sorgligast; alla fördomar som togs upp, eller det faktum att hela biosalongen satt och småfnissade varje gång det var en kärleksscen. Hur många (förutom små barn och nyblivna tonåringar) fnissar när det är kärleksscener mellan en man och en kvinna?

Jag tänkte också en del kring homoadoption. Homosexuell är som bekant (?) någonting man föds till att vara och inte någonting som man kan uppfostras att bli, rent biologiskt. Därför kan jag inte förstå hur homoadoption kan vara en fråga ens. Är det verkligen värt att låta hundratals barn bli utan ett riktigt hem, med kärleksfulla föräldrar bara för att vissa människor anser att de inte kommer att bli bra människor genom att uppfostras av ett homopar?
Och argumentet "de kommer att bli retade i skolan" är skrattretande. Det är klart att de kommer om föräldrar tutar i sina barn att det är fel med homosexualitet. Det är ingenting barn kommer på själva, utan föräldrar ligger alltid bakom sådana åsikter, vad gäller barn i småskolan.

Är det någon som håller med mig om detta?

Kommentarer
Postat av: Fredrik *Frisören

Vad tyckte du om Carolina Gynnings style ikväll? kolla in min blogg och rösta Hiss eller Diss.. Ha en nice kväll!

Postat av: Ulla-Karin Danielsson (mamma)

Bra skrivet, jag håller fullständigt med dig// kramisar

2008-11-03 @ 13:22:36
Postat av: Ulla-Karin Danielsson (mamma)

Alex, läs detta och fundera, det hände i helgen hemma hos oss. Fåren går bakom ladugården bort mot Broms till.

En tråkig händelse har inträffat på min en av mina granngårdar. Ett stort antal får är dödade och skadade - kan vara av varg. Normalt sätt borde inte en frisk varg ge sig på så många djur samtidigt. Detta är dock en klen tröst för djurägaren.

Det finns en möjlighet att det är lösspringande hundar, det vore inte första gången hundar står för dödande av tamdjur. Hundar i flock kan trigga igång varandra ganska rejält, då kan det också bli sådana olyckor som under årens lopp drabbat många människor och kanske framförallt barn.

En tröst är att det faktiskt går att stängsla in sina tamdjur ganska effektivt. Det är givetvis en kostnadsfråga, men nu har andelen stora rovdjur ökat i vårt land och då får vi rätta oss efter det. Staten skulle på kort sikt kunna lämna någon form av omställningsbidrag för nya effektiva stängsel till tamdjursnäringen. Bidrag utgår ju till en mängd andra åtgärder för exemepvis minskad miljöpåverkan med mera.

Nåväl, visar det sig att det faktiskt är en varg så får vi väl överväga möjligheten av att den inte är riktigt frisk och då ska den tas bort. I övrigt säger jag som jag tidigare sagt - så här blir det överallt där de vilda djurens och växternas intressen kolliderar med våra (människornas) intressen. Djuren får ge vika.....

2008-11-03 @ 15:53:40
Postat av: Anna J

Jag tycker om dig, du är en liten men bra tröst när man (åh gud vad jag ångrar det i efterhand) läser kommentarsfältet på Blondinbellas blogg. Keep up the good work!

2008-11-09 @ 22:42:55
Postat av: Aleks

Åh, tack så mycket :)

2008-11-11 @ 14:23:39
URL: http://faffner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback