Man blir ledsen.

(Behandlar djurpålågeri, som om du är känslig bör du kanske inte läsa!)
http://www.kvp.se/nyheter/1.1344275/22-aring-lamnade-sina-hundar-att-do

Man blir ju bedrövad. Vad är det för människa som gör så här? Hur kan man vara så likgiltig inför två liv? Varje gång jag läser om någonting liknande så tappar jag lite mer av mitt förtroende för människan. Självklart blir jag upprörd när jag läser om misshandel, mord och våldtäkter också, men när jag läser om djurplågeri så blir det på något sett (konstigt nog) mer påtagligt hur kalla vissa människor kan vara. Kanske beror det på att man distansierar sig så mycket från människoplågeri, för att man inte orkar med att ta in allt elende? Jag vet inte. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

Håller med dig. Människor kan i viss mån ändå svara för sig och är med iofs undantag inte så totalt i händerna på andra människor.

2008-10-24 @ 12:04:56
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

Adress till Lindas blogg http://husbock.wordpress.com/

2008-10-24 @ 12:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback