Uppätna?

Igår när jag kom hem möttes jag av rent kaos i lägenheten. Det tunga metallocket till ökenråttornas bur var borta, det låg spån och utdragna kläder överallt. Jag såg inga gerbilder, men inte heller något blod. Konstigt. Nu har jag letat i ett dygn! Vanligtvis när de små gynnarna har rymt så har de kommit fram efter några timmar, men nu är de verkligen spårlöst försvunna! Jag har dragit fram varenda möbel som går att rubba. Vänt ut och in på varenda väska och klädesplagg. Jag har tittat under spisen, under kylskåpet och jag har lagt fram mat (som inte har blivit rörd alls). Det enda jag egentligen kan komma fram till är, efter ett samtal med Jakob (vars föräldrar ju har katt) att de har blivit uppätna. Tydligen så är det vanligt att katter kan äta upp så små djur utan ett endaste spår. Det finns ju inte så mycket blod i deras små kroppar. Usch, det känns jättetråkigt :-(

Kommentarer
Postat av: Lotta

Stackars småråttor :(

Hoppas att det gick snabbt ändå - katter har ju en tendens att plåga/leka med sin "mat" innan dom äter upp den. Puss från älsklingsmostern

Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

tja, gerbilerna hade det ju bra och var tämligen åldersstigna och som sagt var - katter är katter.

2008-11-26 @ 15:56:59
Postat av: M o l l y

Åh vad tråkigt :(

Hoppas att dom dyker upp snart!



Vilken är din favorit julkalender genom tiderna?

2008-11-27 @ 16:42:48
URL: http://mollsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback