I mitten av december...

... blir flytten av! Vi var och tittade på lägenheten igår. De som bodde där var otroligt trevliga och hade det supermysigt. Själva lägenheten är riktigt fin! Ganska liten, men inte för liten, och det finns klädkammare och sovrum. Även okej yta i köket. Mer kan man inte önska egentligen :-) Så nu hr jag köpt kuvert och frimärke - ska skicka in uppsägning och hyresavtal litet senare idag. Tyvärr får ni vänta med bilder på lägenheten tills vi har flyttat in, vilket blir om ca. 20-25 dagar!

Just nu sitter jag hemma hos Jacob. Han har en extrem mängd gamla prylar och kläder som skall slängas och jag ansåg att vi lika gärna kunde börja med det idag :-D hehe. Av någon anledning älskar jag flyttstök; att få slänga gammalt, packa, städa och fixa. För att sedan få släpa in allt i den nya lägenheten och ställa i ordning, sätta upp hyllor, tavlor och så vidare. Jag älskar verkligen att inreda, och jag har ju minst sagt min egen stil när det kommer till inredning, vilket alla som har vart i min lägenhet kan intyga. Tänk mycket textilier, mängder av tavlor, hyllor i olika höjd, mörka tunga sidengardiner, möbler i svart/träfärgat och till det dukar, prydnadssaker och allehanda krafs. Lite dekadent konstnärslya över det, enligt beskrivningar jag fått :-p

Hur som helst, när vi flyttat skall vi ju åka till IKEA (oh the joy!) och då skall bland annat denna få följa med hem :-) Jag tycker den är supersnygg! Den är också ganska billig och det blir en bra plats för stereo, LP-spelare och mina skivor.
Nå ja, nu är det dags för påbörjande av lägenhetsrensning! See ya :-)

Kommentarer
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

(;-D). Det finns tillfällen när jag önskar att jag var ung (;-D). Detta är ett sådant, mysigt och kul att planera och handla. Vi väntar med spänning på att åka ner till Göteborg nästa gång, när nu det kan bli. Puss och kram// mamma

Postat av: Aleks

Ja, det är jättemysigt! Idag skall jag gå igenom mina lådor och bokhyllan för att se vad jag kan slänga. Kanske packar ned lite CD-skivor och saker som man inte använder så ofta. Eftersom jag har tenta den 5e så får jag se till att packa tidigt!

2008-11-20 @ 10:49:10
URL: http://faffner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback