Död rygg.

Nu står här i min lägenhet ett antal fullpackade lådor. Bokhylla och byråer gapar tomma efter min framfart igår kväll. Jag tänkte i min enfaldighet att det skulle vara okej att packa alla böcker i samma låda, eftersom jag gjorde det förra gången jag flyttade; detta helt utan tanke på att boksamligen kanske hade utökats bara-sådär-litegrann-ni-vet-en-bok-då-och-då. När jag var klar såg lådan smärtsamt överfylld ut, och när jag fick för mig att lyfta den på plats dödade jag min rygg. Efter 20 minuters (minst sagt) plågsam ryggmassage från Jacob (jag skrek :-p) insåg jag att jag inte bör utsätta någon för den lådan, och delade således upp böckerna på två lådor :-) Jag behöver fler lådor! Många fler :-p Fast kläderna skall jag nog packa ned i sopsäckar. Samma med kuddar, täcken och annat mjukt. Det blir mer praktiskt så, (jag flyttar ju i ärlighetens namn knappt 100 m från där jag bor) så det gör ingenting om saker tar lite plats.

In other news, idag är jag bjuden på födelsedagsmiddag hos Jacobs föräldrar! De har tydligen köpt en present till och med! De är verkligen jättetrevliga båda två, så det kommer att bli roligt. Jag ser fram emot tårtan :-D

Nu skall jag vara elak och väcka Jacob. Det är väl inte mitt fel att jag vaknar 2 timmar innan han gör det, och att jag nödvändigtvis måste ha upp honom också? ;-p

Kommentarer
Postat av: Lotta

Som vanligt får du födelsedagspresent av din älsklingsmoster när du kommer hem till jul :)

Var rädd om din stackars rygg - du har bara en :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback