Äntligen!

Åh, äntligen har det hänt! Vi har fått en lägenhet! Den ligger i samma område där jag bor, fast litet närmare hållplatsen, vilket absolut inte gör någonting ;-p lat som man är. Det är en 2a på 42 kvm vilket kommer kännas som ett palats efter att ha bott i en 25 kvm stor lägenhet i nästan 1,5 år. Förutom att det kommer bli så mycket billigare att bo där med delad hyra, delade räkningar och delade matkostnader, så kommer även katterna att må bättre tror jag. de får ju mer ytrymme att röra sig på. Officiell inflyttningsdag är 01-01-2009, men jag skall se när den nuvarande boenden flyttar ut.

Så inom de närmsta veckorna blir det till att säga upp lägenheten, elen, byta adress för försäkring, hyresgästföreningen med mera. Och kolla upp bostadsbidrag så klart nu när vi blir två som bor. Man kan ju fortfarande få en del :-)

Det känns så bra! Jag är säker på att vi kommer trivas hur fint som helst tillsammans, Jacob och jag. Och så får jag åka till IKEA med ^^ Och får en anledning att äntligen rensa ut massa skräp som jag har samlat på mig. Förhoppningsvis kanske vi kan flytta redan innan jul, det skulle ju vara det mest praktiska eftersom jag ska till Nyköping över helgdagarna där.

Här är planlösningen förresdten! Gissa vad förrådet skall användas till ;-) Jag säger bara en sak: Klädkammare.

Kommentarer
Postat av: Clara

Ska ni redan flytta ihop? Det gick fort :P Lägenheten ser jättefin ut och lyx med klädkammare! :) Kram

Postat av: Aleks

Ptja, vi har i princip "bott ihop" under mer än ett halvår, så båda känner sig säkra på att det kommer gå bra :) Och så slipper man fara fram och tillbaka varenda dag! :)

2008-11-18 @ 10:41:32
URL: http://faffner.blogg.se/
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

grattis, grattis och puss och kram! Man blir nästan klaustrofobisk när man besöker dig i din lilla lägenhet, skohorn gäller........du, jacob, pappa, två katter, två hundar och "lilla" jag he, he, he på 25 kvm.

2008-11-18 @ 14:41:41
Postat av: Anonym

men gud va kul , jag vill okcså flytta ,

ha en bra dag

2008-11-18 @ 17:45:29
URL: http://deeeluxe.blogg.se/
Postat av: Lotta

Grattis! Fin planlösning. Hoppas vi ses nåt i jul. Puss från älsklingsmostern ;)

2008-11-20 @ 11:25:21
URL: http://lottasgolfliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback