Underbara, vackra (du gör mig så lycklig!)

(från igårkväll! Då blogg.se vägrade fungera...)
Det finns många saker här i världen som gör mig mycket glad. En av dessa är då man finner ett nytt band att lyssna på. Man kanske har vetat att bandet finns, hört någon låt eller två, men inte riktigt fastnat för det. Sedan en dag så hör man den låten. Sedan är man fast, fast! Just detta har jag varit med om (igen) nu i dagarna. Varför Jakob, oh varför har du inte spelat Belle & Sebastian för mig tidigare? I love it! Det är som musik för öronen (hööhöhöhö). Den avgjort bästa låten just nu är ?another sunny day?. Både texten och melodin är HELT otrolig... kräver dock kanske ett par genomlyssningar för att uppskattas till fullo.
http://www.youtube.com/watch?v=3HTBwv... <-- länk till låten.

Nå, de flesta låtar jag har hört med Belle & Sebastian motsvarar mina förväntningar om hur skön musik skall låta. Jag blir ju så, hooked up på vissa band under mer eller mindre långa perioder. Vissa band har jag varit obotligt kär i sedan jag var 14, andra är relativt nytillkomna förälskelser och vissa glömmer jag bort väldigt fort, återupptäcker och glömmer sedan igen. Jag har ett vackert förhållande till musik.

Vad mer? Ingenting mer om musik i varje fall. Annars då? Jo tack, jag sitter hemma hos Jakob och ritar, dricker vin, lyssnar på musik, skriver blogg och hoppar runt. Vankas det månne varm choklad? Det tror jag minsann att det gör. Jag känner mig på ett otroligt kreativt humör! Jag har suttit och designat ett mycket personligt karaktärsformulär (vi pysslar, som jag nog inte tidigare berättat, med nördigheter modell pappersrollspel a?la D&D) och på detta har jag ritat, pysslat och fixat, så det är jättefint (tycker jag). Jag känner nästan för att skriva en liten dikt också, men eftersom jag inte riktigt är någon fena på diktskrivande så låter vi det vara... for now. Kanske kan jag posta något jag skrivit någon dag, om så önskas? Säg till bara, så :) Kanske vågar jag, kanske inte.

Dags att ta tag i den där varma chokladen tycker jag! Någonting måste göras! Detta är skandal! Utan choklad försmäktar vi på denna ö (vi befinner oss ju faktiskt på hisingen)!
Hoppla!

Kommentarer
Postat av: laijna

ha en bra dag :D

Postat av: Clara

Jag gillar låten :D JA gör det please!

2008-03-09 @ 15:33:37
URL: http://kingdomforaheart.blogg.se
Postat av: Lotta

Jag väntar med spänd förväntan på din första? publicerade dikt! Kan inte bli sämre än din mors alster :)

2008-03-09 @ 15:56:51
URL: http://lottasgolfliv.blogg.se
Postat av: Ulla-Karin Danielsson (mamma)

.....lillasyster, snarare bara bättre (;-D)

2008-03-11 @ 14:04:02
URL: http://www.ditt-klimat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback