Värmeslag och hårfärg.

Idag är det varmt! (dagens sanning). Kom tillbaka till jobbet idag, och fick se lite nya ansikten, vilket var trevligt :-) De flesta vikarierna är jättetrevliga, så det är kul att jobba, men tusan vad olidligt varmt och kvavt det var i byggnaden. Och inte blev det bättre för att man gick ut på terassen, nej där var det ännu värre eftersom det inte blåste ett dugg. That's a funny thing med Göteborg; när det är kallt så blåser det massor, men när det är varmt så är det helt vindstilla. How about tvärtom!?

Sen efter jag hade slutat så köpte jag hårfärg. Jag har påbörjat projekt "färga håret kastanjebrunt" eftersom jag är trött på svart. Jag är även trött på att håret är så kort... kom igen, väx! :-) Första färgningen klar. Hårbottnen är oklädsamt rödbrun, ena sidan har en snygg brun färg, med svart över och resten är svartbrunt, men trots att denna beskrivning låter ganska hemsk så blev helheten ändå ganska snygg! Tro det eller ej. Om ett par dagar skall jag köpa en flaska brun färg med mindre rött i så ska jag se om jag kan balansera ut det snyggt :-)

Nu måste jag klä på mig och göra iordning mig lite, för jag ska över till Freddy om en stund och träffa pojkarna för lite prat, kakor och rollspelande. Ha det fint i värmen! (hoppas det blir några grader svalare snart).

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag gillar din svengelska ;)Lycka till med fortsättningen av hårfärgningen, man kanske kan få se resultatet på bloggen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback