The Göteborg Tea Party.

God kväll och god natt!
Ack, denna kväll! Det har vart så varmt idag och nu äntligen har det blivit svalt, så då får man passa på att ha fönstret öppet litet så att kylan får komma in i min lägenhet, vars lufttemperatur just nu torde ligga någonstans mellan 24-27 grader celcius. Kan vara svårt att säga förstås då jag inte har en termometer i min ägo, men non the less så är det väldigt varmt!

In other news, Joel kom hem idag! Underbart tänkte jag och bjöd genast in herrn på te-party som efterföljdes av promenad till affären, inköp av äpplen, filmjölk, fiskpinnar och körsbär(!). Tänk, det var så länge sedan jag åt körsbär :) och goda var de också! Sedan satt vi och pratade samt avnjöt kanal 5:s pride-tema som består av min nya titta-på-när-jag-inte-har-något-bättre-för-mig-serie Rick & Steve. Jag förklarade även för herr Joel att bostadsbidrag är toppen och någonting som han genast borde skaffa sig, ja, på stört! sade jag (inte, men det är roligt att prata som gamla människor).

Oh! Förresten! Jag har lagt en intresseanmälan på en annan lägenhet. Ungefär lika långt från centrum som denna, fast på andra sidan stan, vid vagnhallen i majorna (majorna är fint :-) ) och guess what... *trumvirvel* (okej, nu får jag det bara att verka mer omvälvande än vad det faktiskt är, but still!) den är nästan dubbelt så stor och kostar faktiskt mindre i hyra än min nuvarande. Dock är den möblerad... Men men, jag hoppas att jag får åka och titta på den iallafall. Det var otroligt få intresserade, bara mellan 6-10 så har jag riktigt riktigt tur så! Det var en väldigt fin planlösning och precis bredvid spårvagnshållplatsen med! Så jag hoppas hoppas hoppas! Och ni kära läsare måste lova att hålla alla tummar ni har nu :-)

Btw, bra låt! Seg live-version, men enjoy ändå go'vänner.
http://www.youtube.com/watch?v=n3h5ULB5rsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback