Jobb och ledighet.

Äntligen ledig en dag! :-) Jag har jobbat hela veckan och det har gått bra! Jag har inte kännt av någonting från operationsärren. Nu är jag ledig i eftermiddag och imorgon, så jag skall passa på att umgås med pojkarna, städa, plugga och tvätta. Och när jag kom hem så fann jag ett brev från chokladogram.se med dumlekolor i! Jag har blivit medlem där, så det är därför jag fick choklad :-)

(By the way, jag var inne på hon blondinbellas blogg och läste att honb blivit utsatt för ett övergrepp när hon var i Italien; sedan läste jag kommentarerna. Man blir fanimej mörkrädd... "skyll dig själv", "du hittar säkert på", "det är bara ett PR-trick för att få fler besökare", "men så farligt var det väl inte? Sluta gnäll", "det var rätt åt dig som åkte dit när du bara är 17 år" och så vidare. Hur fan är folk funtade? Nog för att man kan tycka vad man vill om flickan, men nog fan kan väl folk hålla käften om sina åsikter? Dessutom tycker jag att det var modigt av henne att "outa" det istället för att skämmas. Flera kommentarer kommer från andra tjejer som utsatts för övergrepp och tack vare detta vågar erkänna det, och det är ju bra! Nå, ville bara avreagera mig lite. Människor borde tänka både en och tre gånger innan de skriver sådanna elakheter till människor, offentliga eller inte. Men jag antar att det är enkelt att vara modig och leka häftig bakom sin datorskärm.)

Eller vad tycker ni?

Nu ska jag iallafall plugga i någon timme och sedan ska jag iväg till Jakob. Ha det bäst, allihopa!

Kommentarer
Postat av: Clara

Tycker att det är fel att häva ur sig elakheter oavsett om det är irl eller på nätet... men om man nu ska göra det är det ju såklart lättare att göra det bakom en datorskärm på tryggt avstånd från personen i fråga :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback