Studie(icke)stress

5 kapitel kvar... 5 kapitel! på två dagar, ja herre min je. Men det kommer nog gå bra, det känns iallafall så. Jag pratar förstås om hur mycket jag har kvar att läsa till tentan. Men som sagt, det känns väldigt bra fastän det är en del kvar. Jag gissar att det beror på att jag faktiskt är riktigt intresserad av vad jag läser just nu, och det är ju positivt.

Så för tillfället roar jag mig med att skriva här, städa litet och vänta på Joel som skall komma och fika te med mig när som helst. Litet senare får jag nog fortsätta engagera mig i evolutionen av parningsbeteenden, nervsystemens betydelse för beteenden and so on.

Tevattnet stormkokar på spisen, det ligger inga kläder i soffan (de ligger i sängen i väntan på sortering och placering i grderoben), kattlådan är tömd och jag känner mig ganska så lugn. Hurra! Dock har min hjärna blivit mer eller mindre urvattnad under de senaste veckorna eftersom det enda jag gjort i princip har varit plugga, plugga, plugga. Detta ständiga pluggande har långsamt förvandlat min hjärna till någon slags sjuk röra av beteendeekologi och dålig humor. Därav dagens bild.

Enjoy!
image8

Kommentarer
Postat av: ulla-karin (mamma) danielsson

Jag skrattar fortfarande, utmärkt gjort! Puss från mamma och lägg gärna in min blog bland dina länkar//hejdå!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback