Regn, sol och lite höstfunderingar.

God kväll/natt!
Idag har varit en väldigt kort dag. Jag sov till ett på grund av sömnsvårigheter innan klockan halv 4. Jag somnade sedan om runt klockan 16 idag. Jag hade tänkt att sova i 40 minuter, men stängde uppenbarligen av larmet i sömnen och vaknade inte förrän halv nio när Jakob ringde och frågade varför jag inte stod uppe vid regementet och väntade. Vi skulle nämligen ta en promenad längs säveån. Så jag skuttade upp ur sängen, klädde på mig, och vinglade ut genom dörren i ett mycket trött och förvirrat tillstånd. Va? Var klockan halv nio? Har jag sovit så länge? Men, jag skulle ju plugga! gah!

Nå, det ordnade sig. Promenaden var jättemysig. Sol och mysiga ösregn om vartannat, men det är så tätt mellan trädkronorna där, så vi blev inte blöta. Vi tog några foton, men jag har inte fått dem än, så jag lägger upp dem imorgon for everyone to look at :-)
Ytterligare funderingar; snart börjar skolan, och som vissa kanske redan hört har jag glömt att svara ja på mina kurser i höst. Dock är det inget att oroa sig för! Det finns platser kvar, så jag får plugga i höst också ;-) Det var helt enkelt så snurrigt med blindtarmen, jobb och allt på en gång, så jag missade att svara ja! Ett klumpigt, men mänskligt beteende; att prioritera kroppen och välmående före minnesresurser. (Hej, jag tycker uppenbarligen om semikolon idag!)

Snart är det dags för skolstart än en gång. Jag har hunnit med 15 skolstarter i itt liv om man räknar med förskolan, och jag ser bara mer och mer fram emot dem för varje gång! Jag skall vara fadder för de nya ettorna i år igen, och det kommer att bli superskoj! Sedan ska jag läsa en del distanskurser, så jag ska extrajobba också nu i höst. Jag har även funderat på att börja träna ordentligt, kanske på friskis&svettis eller något? Får se hur det blir med det. Jag är sugen på att träna lite.

Sist men inte minst en liten uppdatering om kattungen; jag har inte sett den mer, men jag skall fortsätta att sätta ut mat ett par dagar till. Man vet ju aldrig!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej! Jag är 17 år så jag vet inte om man får jobba inom äldrevården då?

Postat av: Marielle

Tack så mycket för tipset och informationen! :-)

2008-08-09 @ 23:34:10
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback