Människor är hemska!

Jag har hittat en liten kattunge (den kan högst vara 5-6 veckor gammal) som har "bosatt" sig under en trapp här i närheten. Jag skall försöka fånga in den. Jag har försökt fånga in den i min kattbur, men det gick inte riktigt vägen tyvärr. Nu skall jag sätta ut mat varje dag och försöka fånga in den. Förhoppningsvis lyckas jag!

Jag ringde djurens vänner här i Göteborg och de har inga resurser att skicka ut folk tyvärr, så jag måste lyckas fånga in den. Annars dör den... Den verkar vara född ute, för den är hemskt skygg.

Sen berättade de även på djurens vänner att det troligen är en kattunge från bellevue marknad. De säljer tydligen katter där, och de som inte säljs släpper de bara ut! Fy fan säger jag bara! Hur kan människor vara så elaka och känslokalla? Det är för mig obegripligt hur man bara kan göra så. Det gör så ont i mig.


Kommentarer
Postat av: Ellen

håller med,,, det är djurplågeri... avskyr när man gör så..



Hoppas verkligen att du kan fånga in den,,, en sån liten kattunge diar ju egetligen fortfarande,,, så tänk på att inte ge den för stora bitar med torrfoder,,, burkmat är bättre,, typ Miao....



Lycka till,,,, !

Postat av: Lotta

Hoppas att du kan locka fram den. Du har förmodligen ärvt lite av din mors talanger när det gäller djur.

2008-08-07 @ 11:28:28
URL: http://lottasgolfliv.blogg.se/
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Ring till Göteborgs katthjälp. http://v2.goteborgskatthjalp.com/

Djurens vänner i Gbg har inte speciellt bra rykte om man säger så...



Mata katten, ge den inte mjölk. Hos veterinären kan du köpa något som heter Hills ID, det är blötmat som är bra för magen. Det är lätt hänt att de blir dåliga i magen om de inte har fått mat.

Berätta gärna hur det går! /Tass

2008-08-07 @ 11:56:45
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Ulla-Karin Danielsson (mamma)

Hoppas att det går att få tag på den lilla stackaren. Jag blir alldeles "galen", när jag hör sådant här - hur f är folk funtade? Nu kan det det ju vara andra omständigheter som vi inget vet om, som har förorsakat detta.



Min fasta övertygelse är att, om vi inte kan värna och bry oss om våra minsta bröder och systrar (djuren), ja då kan ingen övertyga mig om att vi egentligen bryr oss om människor heller.

2008-08-07 @ 12:07:57
URL: http://www.ditt-klimat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback