Idag har jag varit duktig.

Det har jag sannerligen. Jag har jobbat övertid på grund av att det fattades folk, jag har pluggat nu på kvällen och jag har ringt vårdcentralen så att jag kan hämta ut nytt levaxin imorgon. Alla dessa små saker tillsammans gör att jag känner mig utomordentligt duktig! Dessutom är lägenheten städad (jag dammsög och skurade igår), sängen nybäddad och kattlådan rensad. Men vad hjälper det när man precis innan kattfekalie-sanering hittar en grann hög bredvid kattlådan. Dalek är huvudmisstänkt och kommer att kallas in för förhör imorgon bitti.

I förrgår sökte jag även litet fler lägenheter! jag kände att det kan behövas om jag nu skall hitta någon. Jag har sänkt mina krav lite; eftersom jag skall jobba en del i höst och vår så kan jag ha råd med en pyttelite dyrare lägenhet. Det viktigaste är trots allt att den är större och ligger mer centralt. Dock hade ju en billigare fortfarande vart önskvärt, men det kan jag ju se i månen efter med min ringa kötid på lite över ett år. Så man får vänta, söka och hoppas!

Det är dags att sova strax, men jag skall först avnjuta ett avsnitt project runway. En av världens bästa realityserier. Det handlar om designers som får ett uppdrag i varje avsnitt, att designa ett speciellt klädesplagg. Sedan blir en utröstad varje vecka och de tre som blir kvar i slutet får visa sin kollektion på New York fasionweek.

Ha det fint i regnet!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul att du också gillar "Project Runway". Ibland lyckas vissa jättebra och andra skapar hemska kreationer. Jag gillar de lite udda ideérna. Good luck med lägenhetsletandet. Kram från din älsklingsmoster


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback